Голова МО : Мартинюк Віктор Дорофійович

Члени МО:Тищенко Тетяна Леонідівна

Чернега Тетяна Борисівна

Шевченко Вікторія Анатоліївна

Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу
Шкільне МО вчителів природничо-математичного циклу працює над методичною проблемою: «Формування в учнів стійкого інтересу до навчання через вдосконалення сучасного уроку та громадянське виховання учнів». Діяльність МО спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу членів МО в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.
МО окреслює таке коло завдань:
теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів;
підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно-орієнтоване навчання;
вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання;
вдосконалення педагогічної майстерності педагогів через самоосвітню діяльність;
використання форм, методів, прийомів розвиваючого навчання в педагогічній діяльності;
вдосконалення роботи з учнями шляхом використання інноваційних технологій;
здійснення наступності в навчанні дітей початкової, середньої та старшої школи.
розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;
створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.
Для виконання поставлених завдань та реалізації методичної проблеми 4 рази на рік проводяться засідання, на яких вивчався теоретичний матеріал відповідної тематики. Наприклад:
1. Технологія критичного мислення на уроках фізики і математики.
2. Використання тестових технологій на уроках.
3. Організація самостійної та усної роботи при диференційованому навчанні.
4. Організація дослідницької діяльності на уроках природознавства.
5. Ідеї екологічного виховання в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського.
6. Розумове виховання і питання методики навчання в працях В.О.Сухомлинського.
7. Використання на уроках методу проектів.
8. Передовий педагогічний досвід Кіровоградщини.
9. Мотивація здорового способу життя на уроках фізичного виховання.
10. Інформаційно-комунікативні технології у навчальному процесі.
11.Стимулювання творчої ініціативи учнів на уроках біології.
12. Особливості роботи з обдарованими дітьми у сільській школі.
13.Значення природничих дисциплін у формуванні позитивного ставлення до свого здоров’я.
14.Метод проектів як основний вид пізнавальної діяльності учнів на заняттях природничого циклу у сільській малокомплектній школі.
15. Застосування ІКТ на уроках географії.
16. Методи вдосконалення викладання фізики з використанням ТЗН.Та інші.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як:
· моделювання та взаємовідвідування уроків;
· організація індивідуальної та групової роботи із слабо встигаючими, а також обдарованими учнями;
· розробка тестових, комбінованих, творчих, олімпіад них завдань;
· розробка методик підвищення в учнів мотивації до навчання;
· вирішення педагогічних ситуацій і завдань;
· розробка та обговорення диференційованих завдань;
· розробка складних тем програми;
· ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної науки, та прогресивним педагогічним досвідом;
· огляд новинок педагогічної та методичної літератури тощо
В роботі МО багато уваги приділялось формуванню педагогічної майстерності молодих вчителів: для них проводяться консультації, аналізується їх методика проведення уроків, відвідуються уроки тощо.
Члени МО на своїх засіданнях регулярно оглядають матеріали з ТБ і охорони праці, працюють над поновленням та виконанням інструкцій з ОП, обмінюються досвідом щодо організації роботи з ОП в кабінетах.
Вчителі МО також працюють над поповненням матеріально-технічної та науково-методичної бази кабінетів, виготовленням наочних посібників, дидактичного роздаткового матеріалу.
Значна увага в практичній діяльності МО приділяється роботі з обдарованими дітьми. Щороку учні школи є призерами районного етапу всеукраїнської олімпіади з географії, біології, хімії, фізики, математики, інформатики, а також посідають призові місця у спортивних змаганнях різних рівнів.
Отже, робота МО сприяє зростанню активності учителів, їх прагненню до творчості; вчителі проявляють гарні організаторські здібності; використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищення в учнів інтересу до вивчення природничих дисциплін.
Основні завдання роботи шкільного методичного об'єднання на перспективу:
Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.
Використання сучасних інформаційних технологій на уроках.
Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів.
Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.
Стимулювати впровадження в процес навчання нових комп’ютерних технологій.
Продовжувати роботу по обладнанню навчальних кабінетів у відповідності із вимогами чинного законодавства.
Провести роботу по переорієнтуванню навчального процесу – менше часу відводити на відпрацювання формалізованих алгоритмів дій, перевірку домашніх завдань, контрольні та самостійні роботи, а натомість збільшити час на організацію пізнавальної діяльності школярів, формування вмінь, що мають практичне спрямування.
Використовувати системний підхід до організації роботи зі здібними та обдарованими учнями.
Активізувати роботу по переходу від інформаційно-пояснювального підходу до діяльнісного, урізноманітнюючи прийоми, форми, методи навчання.
Продовжувати самоосвіту педагогів,
навчання на курсах підвищення кваліфікації, обміну з колегами.
Сприяти реалізації особистості учня, шляхом залучення їх до участі у всеукраїнських творчих конкурсах, змаганнях, турнірах, олімпіадах тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 226